Eesti Dzogtšeni Ühing

 


Dzogtšeni õpetused pole filosoofia, usuline doktriin ega kultuuritraditsioon. Õpetuste sõnumist arusaamine tähendab oma tõelise olukorra avastamist, vabana enesepettustest ja võltsolemistest, mida meie meel loob. Tiibetikeelse mõiste dzogchen – „Suur Täius” – tõeline tähendus viitab iga indiviidi tõelisele algsele seisundile, mitte kõrgemale reaalsusele.

Tšögjal Namkhai Norbu Rinpoche
raamatust „Dzogchen The Self-Perfected State”

Esimesed eestlased kohtusid õpetajaga 1992. aastal. Esimesed inimesed Eestist astusid rahvusvahelise Dzogcheni Ühingu liikmeks 1999. aastal. Hetkeseisuga on Eesti ühingus 24 liiget.

kontaktid Lähemad üritused:

KOLMAPÄEVAL, 11. MAIL KELL 18:00
raamatu „Kristall ja valguse tee” tutvustus
Kullo Lastegaleriis, Kuninga 6.

Vaata lähemalt aadressil https://www.facebook.com/events/716345602722163/

Raamatus "Kristall ja valguse tee" vaatleb Chögyal Namkhai Norbu vaimset teed dzogtšeni vaatepunktist. Ta käsitleb dzogtšeni alust, teed ja vilja, kirjeldab oma haridusteed ja seda, kuidas ta kohtas talle "dzogtšeni vahetu tutvustuse" tõelist tähendust tutvustanud põhiõpetajat. Põimides oma elulugu õpetustega, asetab ta dzogtšeni selle traditsioonilisse konteksti ning avab selle elulisust tänapäeva seisukohast.

Kuus vadžravärssi.
Kuigi ilmnevad nähtused avalduvad mitmekesisusena,
on see mitmekesisus mittekahene
ja kõikide üksiknähtuste paljususest
ühtki ei saa suruda piiratud mõisteraamesse.

Jäädes vabaks lõksust, mida kujutab endast mistahes katse öelda,
see on nii- või naasugune, saab selgeks see, et
kõik ilmnevad kujud on lõpmatu kujutuse tahud
ja sellest lahutamatuna iseenesest täiuslikud.

Nähes, et kõik on algusest peale iseenesest täiuslik,
lakkab iseeneslikult mistahes saavutuste poole püüdlemise haigus,
ja lihtsalt püsides loomulikus seisundis, nii nagu see on,
kerkib mittekahese seisundi´ kohalolek esile spontaanselt, lakkamatult.
´ tõlkija märkus: inglisekeelses tekstis on kasutatud sõna kontemplatsioon.

Kuus vadžravärssi ehk sõna-sõnalt „kuus vadžrarida“ – sest tiibetikeelne tekst koosneb ainult kuuest reast – sisaldab täiuslikku kokkuvõtet dzogtšeni õpetustest.
Kogu selle raamatu põhiosa teksti võib pidada kommentaariks nendele kuuele värsile, mis moodustavad tantra Trashipai Pal Rigpai Khujug ehk „Mittekahese kohaloleku õnnetoova käo tantra“ sisu. Nii nagu kägu on esimene kevadekuulutaja, on ka see tantra ja need värsid vaimse ärkamise kuulutajaks.

list